مهندس اسكندري با اشاره به اينكه 90 هكتار زمين به وزير كشور دولت قبل در كنار بزرگراه لار به پارس جنوبي كه جاي رشد بسيار داشته، داده شده است، تصريح كرد: 50 هكتار زمين نيز از سوي معاون سياسي همان وزير گرفته شده است.
مهندس اسكندري با اشاره به اينكه 90 هكتار زمين به وزير كشور دولت قبل در كنار بزرگراه لار به پارس جنوبي كه جاي رشد بسيار داشته، داده شده است، تصريح كرد: 50 هكتار زمين نيز از سوي معاون سياسي همان وزير گرفته شده است.

به گزارش "پايگاه اطلاع رساني ستاد هماهنگي حمايت هاي مردمي دكتر احمدي نژاد"، وزير جهاد كشاورزي در جلسه شوراي معاونان اين وزاراتخانه، با اشاره به اينكه به خاطر تخريب ناجوانمردانه دولت از سوي كساني كه زماني خود در راس مديريت كشور بودند، مجبورم كه اكنون برخي صحبت ها و آمار مقايسه اي عملكرد دولت نهم با دولت هاي گذشته را به زبان آورم، گفت: افرادي كه بيشترين خرابكاري ها را داشته اند، چون كسي جلوي شان را نگرفته است، بيشترين ادعا را دارند، ولي چون دولت نهم جلوي شان را گرفت، به آنها برخورده است.
مهندس محمدرضا اسكندري با بيان اينكه از طريق قانون به دنبال پس گرفتن زمين هايي هستيم كه به صورت خلاف به برخي افراد واگذار شده است، افزود: قبل از روي كار آمدن دولت نهم 30 هزار هكتار زمين كشاورزي به صورت خلاف و از طريق ويژه خواري، رانت خواري و ارتباطات واگذار شده است كه اكثر آن ها هم در جاهاي خوب از جمله لواسانات، شميرانات و دماوند قرار گرفته است.
وي با اشاره به اينكه 90 هكتار زمين به وزير كشور دولت قبل در كنار بزرگراه لار به پارس جنوبي كه جاي رشد بسيار داشته، داده شده است، تصريح كرد: 50 هكتار زمين نيز از سوي معاون سياسي همان وزير گرفته شده است.

وزير جهاد كشاورزي با تاكيد بر اينكه برخي مديران ارشد گذشته به نام طرح طوبا اين زمين ها را در بهترين نقاط گرفته بودند، اضافه كرد: مقداري زمين نيز توسط مدير كل سابق حراست وزارت جهاد كشاورزي(برادر فردي كه 13 سال وزير جهاد كشاورزي بوده است) در روستاي حاجي آباد لواسان گرفته شده بود.
اسكندري در ادامه صحبت ها خود، معاون اجرايي دولت ششم را از ديگر دريافت كنندگان زمين معرفي كرد و اظهار داشت: محمد.ه، معاون اجرايي دولت ششم نيز 2 هكتار زمين گرفته است .
وي با بيان اينكه قبل از دولت نهم در قالب طرح طوبي، كشاورزان را به اميد 8-7 سال بعد، تشويق به كاشت نهال زيتون مي كردند ولي حالا در برخي نقاط پس از گذشت 10 سال، درخت هاي زيتون ، ميوه نداده اند و فقط يك درخت سبز هستند، خاطرنشان كرد: بدون اينكه نهال را بشناسند، به كشاورزاني كه به اين طرح اميد بسته بودند، نهال زيتون دادند.
وزير جهادكشاورزي ادامه داد: كاري كه در اين دولت شد، شناسه دار كردن نهال ها بود و نهال بدون شناسه از نهالستان خارج نمي شد. البته همه جاي دنيا همين است ولي در ايران براي اولين بار در دولت نهم انجام شد.
مهندس اسكندري با بيان اينكه كساني كه سازمان چاي را منحل و اين همه گرفتاري براي چاي كشور ايجاد كردند، اكنون از مشكلات چاي كاران دم مي زند، اظهار داشت: اين آقايان مقدار چاي هاي احتكار شده در انبار چهار مافياي چاي را به عنوان چاي خريداري نشده از مردم مطرح مي كنند.
وي با اشاره به اينكه در دولت نهم، قيمت تضميني خريد چاي از كشاورزان بيش از 200% افزايش يافته و در سال 86 بيش از 50 هزار تن چاي صادر شده است، اظهار داشت: در طي قريب به 4 سال ، سال به سال توليد چاي بيشتر شده است. از طرفي آقايان مي گويند براي چاي كاران كار نشده است. اگر كاري نشده بود كه توليد چاي نبايد افزايش مي يافت.
وزير جهاد كشاورزي تاكيد كرد: تمام اين حرف ها به اين دليل است كه در اين دولت، دست برخي رانت خوارها از بخش چاي قطع شده است.
اسكندري برخي كاستي هاي موجود را به دليل عملكرد بد برخي در دولت هاي گذشته دانست و تاكيد كرد: آقايان عملكرد منفي خود را به حساب دولت نهم مي گذارند.
وي خطاب به كساني كه از دغدغه هاي خود درباره پرتقال هاي روي درخت مانده، سخن به زبان مي آورند، گفت: شما به فكر دلال ها هستيد يا توليد كنندگان؟ پرتقالي روي درخت ها نيست بلكه مركباتي كه در انبار ها مانده، پرتقال هايي است كه دلال ها انبار كرده بودند تا شب عيد، مردم را نقره داغ كنند. ما پرتقال ها را در فصلش از توليد كنندگان و كشاورزان به قيمت خوب خريده ايم.
وزير جهاد كشاورزي درباره پرتقال هايي كه برچسب ساخت اسرائيل داشتند، تصريح كرد: اين پرتقال ها قطعا اسرائيلي نبودند، چراكه از رنگ و نوشته هاي روي برچسب معلوم شده است كه اين برچسب ها جعلي است. مثلا بر روي برچسب ها به جاي كلمه "PQ" كلمه"PO" حك شده بود.
اسكندري با بيان اينكه شركت هاي برخي از مديران ارشد سابق وزارت جهاد كشاورزي، اقدام به توليد محصولات بي كيفيت آبياري كردند و بين كشاورزان توزيع شد، افزود: به دليل بي كيفيتي اين توليدات، كشاورزان نتوانستند از آن ها استفاده كنند، در نتيجه كشاورزان به سيستم بانكي بدهكار شدند كه باعث بدبيني اين قشر زحمتكش به تكنولوژي هاي نو در حوزه كشاورزي شد.
وي ادامه داد: همين آقايان بنگاه توسعه را به اسم كوچك سازي دولت منحل كردند تا اين اقدام منفي به چشم نيايد.
وزيرجهادكشاورزي با تاكيد بر اينكه در دولت نهم بيش از 18 سال دولت هاي قبل در حوزه كشاورزي كار شده است، خاطرنشان كرد: دولت نهم خرابكاري هاي برخي مديران گذشته را رفو كرد.
مهندس محمدرضا اسكندري با اشاره به اينكه برخي طوري آماري مي دهند كه انگار تازه وارد كشور شده اند، گفت: در حالي كه خود همان آقايان متهم هستند، اكنون تبديل به مدعي شده اند. مثلا كسي كه 13 سال در اين كشور وزير كشاورزي بوده است، از استفاده نادرست از آب سخن به ميان مي آورد.
وي با انتقاد از مباني نظري برنامه چهارم و با بيان اينكه از برنامه چهارم جلوتر هستيم، افزود: ظاهراً چون هميشه خودشان از برنامه عمل عقب بودند، دوست داشتند دولت نهم هم مانند خودشان از برنامه عقب باشد.
وزير جهاد كشاورزي با اشاره به اينكه برخي كه در گذشته وزير جهاد كشاورزي بوده اند، اكنون به دولت تهمت دروغ گويي و ارايه آمار غلط به مردم مي زنند، خاطرنشان كرد: يكي از آقايان مدير كل قبل كه همشهري فردي كه 13 سال وزير جهاد كشاورزي بوده است، تعريف مي كردند وقتي در زمان آن وزير، مقدار گندم توليدي را 16 ميليون تن اعلام كردند، به آقاي وزير گفتم اين رقم چندين ميليون تن بيشتر از آماري است كه ما داده ايم، آقاي وزير وقت گفته بود: در اين دولت همه عدد مي سازند، اگر ما آمار درست بدهيم مي گويند كار نكرده اند.
اسكندري ادامه داد: در دولت نهم آمارها را 10% زير آمار واقعي اعلام مي كنيم و معاون وزيري كه نتواند صحت آمار خود را ثابت كند، عزل مي شود.
وي با اشاره به صحبت هاي يكي از وزراي سابق كشاورزي كه گفته بود اگر احمدي نژاد راي بياورد بايد چادر به سر از كشور فرار كنيم، گفت: در دو مقطع برخي با چادر از كشور گريختند، يكي در زمان پيروزي انقلاب اسلامي بود و يكي در سال 60 بود.
مهندس اسكندري ادامه داد: ان شاالله 23 خرداد، چادر براي درخواست كنندگان مي فرستيم.
وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه مسئول امور زنان وزارت جهاد كشاورزي فردي بود كه معاون يك مدرسه بود و به واسطه ارتباطات حزبي و جناحي به وزارت كشاورزي منتقل شده بود، افزود: همين خانم به واسطه رانت اين وزارتخانه، ليسانس و فوق ليسانس گرفت و بعد از روي كار آمدن دولت نهم به يكي از دستگاه هاي كه به مخالفت با دولت نهم مي پردازد، منتقل شد.
وي با اشاره به اينكه وزير كشاورزي دولت آقاي موسوي را به عنوان فردي دلسوز با حكم رسمي به عضويت اتاق فكر وزارت جهاد كشاورزي در آوردم، خاطرنشان كرد: براي برخي از مشكلات از اين آقا راه كاري خواستم كه تاكنون كه قريب به 3 سال از اين موضوع مي گذرد، راهكاري از سوي وي ارايه نشده است.
وزير جهاد كشاورزي درباره اشتغال در بخش كشاورزي گفت: قبلاً فارغ التحصيلان رشته كشاورزي به دنبال شغل هاي ديگر مي رفتند ولي اكنون افراد با دانش كشاورزي را سازماندهي مي كنيم و به مزارع مي فرستيم.
مهندس اسكندري با تاكيد بر اينكه مانند دولت هاي گذشته اعتقاد نداريم اسكان عشاير بايد اجباري صورت گيرد، اظهار داشت:معتقديم بايد اول زيرساخت ها را آماده كنيم تا در صورتي كه عشاير صلاح بدانند، اسكان يابند.
وي با اشاره به اينكه در دولت نهم براي اولين بار تراز احيا و تخريب جنگل ها، به نفع احيا مثبت شده است، خاطرنشان كرد: كسي كه 10 سال معاون سازمان جنگل ها بوده و در دولت نهم بازنشسته شده است، عليه دولت مصاحبه مي كند و مدعي است در دولت هاي گذشته در حوزه جنگلداري بهتر عمل شده است.
وزير جهاد كشاورزي خطاب به منتقدان عملكرد دولت نهم گفت: به جاي كلي گويي و تخريب اين دولت، هم عملكرد خود را در زمان مديريتتان بگوييد و هم برنامه خود را براي حل مشكلات موجود بيان كنيد.
مهندس اسكندري با بيان اينكه در گذشته مي خواستند وزارت جهاد كشاورزي را سياسي كنند، افزود: 11 نفر از معاونان و مديران ارشد وزارت كشاورزي در زمان تحصن برخي نمايندگان مجلس ششم در يك اقدام سياسي استعفا دادند.
وي با تاكيد بر اينكه معاونان كنوني وزارت جهاد كشاورزي افراد متخصص كشاورزي و از دانشگاه به وزارتخانه آمده اند، تصريح كرد: چطور شد اين ها شدند افراد غير علمي ولي افراد ورشكسته سياسي كه از وزارت كشاورزي رفتند ، افراد علمي شده اند!
وزير جهاد كشاورزي با اشاره به مورد توجه قرارگرفتن زيرساخت ها در دولت نهم، اظهار داشت: در بخش زير ساخت هاي كشاورزي نيز كار هايي انجام داده ايم كه نتايج آن، 3-2 سال آينده ملموس و مشخص خواهد شد.
مهندس محمدرضا اسكندري، با بيان اينكه در بخش تحقيقات كشاورزي قبل از دولت نهم، بدون رادار و كور ، كار مي شد، افزود: در دولت نهم به سمت استفاده هدفمند از يافته هاي علمي رفتيم و اگر برخي مي گويند به كار علمي و پژوهشي در دولت نهم اهميت داده نشد، منظورشان استفاده از نظرات افراد دور و برشان است.
وي ادامه داد: عليرغم كاهش 50 هزار هكتاري زمين زير كشت برنج در سال گذشته به دليل خشكسالي، با استفاده از نتايج تحقيقات علمي، توليد برنج كشور به اندازه سال قبلش شد.
وزير جهاد كشاورزي با اشاره به اينكه در اواخر دولت هشتم به گونه اي عمل شد كه وقتي دولت نهم سر كار آمد با بحران روبرو شود، تصريح كرد: ما در مهرماه كه آغاز سال تحصيلي دانشگاه ها است، يك كيلو گوشت در سردخانه ها نداشتيم. صورتجلسه انحلال شركت پشتيباني امور دام را نيز قبل از آغاز اين دولت امضا و دستگاه جايگزين آن را مشخص نكرده بودند تا دولت با بحران مواجه شود.
اسكندري ادامه داد: وقتي كار در وزارتخانه را شروع كرديم، سريعاً صورتجلسه انحلال شركت پشتيباني امور دام را ملغي كرديم تا در دانشگا ها بحران ايجاد نشود.
وي در ادامه صحبت هاي خود در شوراي معاونان وزارت جهاد كشاورزي، با بيان اينكه وقتي دولت نهم برسر كار آمد، يك كيلو شكر در انبار ها نبود و اقدام به واردات شكر هم نشده بود، اظهار داشت: من و آقاي ميركاظمي با تك تك كارخانه هاي شكر تماس مي گرفتيم كه شكر به بازار تزريق كنند ولي مي گفتند يك كيلو شكر هم ندارند.
وزير جهاد كشاورزي با تاكيد بر اينكه ما در دولت دكتر احمدي نژاد به دنبال شكستن ساختارهاي انحصاري در كشور هستيم، تصريح كرد: شكر را به واسطه ها و دلال ها كيلويي 450 تومان مي فروشند، در حالي كه قيمت شكري كه به دست مردم مي رسد، هر كيلو بيش از 800 تومان است.
مهندس اسكندري به خريد نقدي تمام محصولات كشاورزي در دولت نهم اشاره و خاطرنشان كرد: خريد نقدي محصولات كشاورزي براي همه محصولات كشاورزي را براي اولين بار در دولت نهم داشتيم و پول آن نيز بين 4 تا 5 روز در اختيار كشاورز قرار مي گرفت در حالي كه در گذشته، اين زمان حدود 3 ماه بود.
وي با بيان اينكه در گذشته 30 فروند هواپيما خارجي براي سم پاشي هوايي اجاره كرده بودند، افزود: هر كدام از آن هواپيماها 30 هزار ساعت و به ازاي هر ساعت 5 دلار پرواز مي كردند. اين هواپيما ها پرواز مي كردند يا نمي كردند، پول هواپيماها پرداخت مي شد و هر كدام بيش از 30 هزار ساعت پرواز داشت، پول بيشتري مي گرفت كه اين هواپيماهاي سم پاشي در دولت نهم جمع آوري شدند.
وزير جهادكشاورزي با اشاره به طرحي كه در سازمان كشاورزي خوزستان درباره گاوميش داري مطرح بود تا گاوميش داري كنار رودخانه اي به حالت صنعتي دربيايد، تصريح كرد: معاون وزير وقت كشاورزي ، براي دريافت بورس تحصيلي خارج از كشور، آن طرح را به يك دانشگاه واگذار كرد كه طرح متروك ماند ولي با تلاش دوباره وزارت جهاد كشاورزي دولت نهم، اين طرح در حال فعال شدن است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا